menu
poklici prihodnosti
10 napak na zaposlitvenih razgovorih, katerim se morate izogniti!
Vsak kadrovik vam lahko iz rokava natrese vsaj ducat zgodb o kandidatih za zaposlitev, ki so na papirju izgledali krasno, na razgovoru pa so jih popolnoma razočarali. Do intervjuja ni lahko priti, zato ga mora iskalec izpeljati kar najbolje. V članku vam bomo predstavili nekaj napak na zaposlitvenih razgovorih, ki jih nikakor ne smete narediti pred kadrovikom podjetja, kjer želite delati.

1. Slabo rokovanje:

Tri sekundno rokovanje na začetku razgovora je vaša prva priložnost, da naredite dober vtis. Žal se vse prepogosto razgovor ponesreči že na samem začetku zaradi neustreznega rokovanja. Nekaj primerov slabega rokovanja:

  • Mlahava roka (t.i. »mrtva riba«): daje vtis nezainteresiranosti in šibkosti.

  • Konec prstov: prikazuje pomanjkanje sposobnosti za prevzemanje.

  • Močan »mesarski« stisk: iskrenost je vprašljiva, bolj podobna pretirano agresivnemu prodajalcu.


Vaše rokovanje lahko pove več o vas, kot veste vi sami. Prosite nekaj prijateljev za iskreno oceno o tem, kakšen se jim zdi vaš stisk roke.

2. Preveč govorjenja:

Kadrovikom gredo pogosto »na živce« preveč gostobesedni kandidati. Slednja moti predvsem takrat, kadar kandidat nikakor ne more preiti k bistvu vprašanja ali kadar z govoričenjem daje vtis, da nekaj prikriva in/ali izkazuje živčnost.

Izognite se nervoznemu govorjenju tako, da se pripravite na razgovor s predhodnim igranjem vlog.

3. Negativno govorjenje o trenutnih ali preteklih delodajalcih:

Najhitrejši način, da sami odstopite od kandidature za novo zaposlitev, je govorjenje negativnih stvari o podjetjih, kjer ste delali. Celo če je bil vaš zadnji šef najslabša oseba, ki je od dinozavrov naprej hodila po zemlji, nikoli, nikoli ne izrazite vaših odklonilnih občutkov o njem/njej. Ne glede na upravičenost vaših pritožb boste z razgovora prišli kot poraženci.

Spraševalec bo najverjetneje predpostavil, da boste v bodoče podobno obrekovali tudi njega/njo. Ko ste postavljeni pred dejstvo, da morate govoriti o preteklih delodajalcih, povejte nekaj pozitivnega o vaših izkušnjah z njimi.

4. Prezgodnji ali prepozni prihod:

Tega se veliko iskalcev zaposlitve ne zaveda, vendar tudi prezgodnji prihod na razgovor ni dober. Če pride iskalec zaposlitve na razgovor 15 minut pred dogovorjenim časom, je to lahko namig, da ima preveč časa na razpolago. Še huje je, če to na samem razgovoru podkrepite z obupnim prosjačenjem za zaposlitev. Raje se obnašajte tako, kot da je vaš čas ravno toliko dragocen kot spraševalčev. Vedno pridite točno, nikoli več kot deset minut prej.

5. Grdo ravnanje z receptorjem:

Podjetje sestavljajo ljudje, ki med seboj komunicirajo. Informacije, še posebej opravljanja, se širijo hitreje od požara na Krasu. Če se komu v podjetju zamerite, bo ta informacija prej ali slej prišla v uho tudi osebi, ki odloča o tem, ali ste ali niste prava oseba za delo v podjetju.

6. Spraševanje o bonitetah, času dopusta in plači:

Kako bi se počutili, če bi prodajalec avtomobilov želel preveriti vašo kreditno sposobnost, še preden bi vam dovolil poskusno vožnjo z avtomobilom? Bili bi šokirani, užaljeni, in bi verjetno besno odšli proč. Učinek je podoben, kadar iskalec zaposlitve sprašuje o bonitetah ali drugih ugodnostih že med prvim razgovorom. Zato počakajte, da si pridobite naklonjenost delodajalca, preden načnete to temo.

7. Nepripravljenost na intervju:

Nič spraševalca ne odvrača bolj kot kandidat, ki se mu pred razgovorom ni ljubilo preučiti podjetja. Najhitrejši način, da naredite dober vtis je, da prikažete vaše zanimanje s postavitvijo nekaj dobro premišljenih vprašanj, ki odsevajo vaše znanje o njihovi organizaciji.

8. Verbalne in telesne kretnje:

Živčen in nesproščen kandidat redko naredi dober vtis. Prvi znaki nervoze so verbalne kretnje. Vsi jih imamo od časa do časa – »eee«, »ummm«, »…,ne«, »…pač…«. Izognite se verbalnim kretnjam tako, da po občutljivem vprašanju naredite nekaj sekundni premor, zberete vaše misli in šele nato odgovorite.

9. Premalo/preveč očesnega kontakta:

Če se boste izogibali očesnemu kontaktu, boste s tem izkazovali spletkarstvo, neiskrenost in nezainteresiranost , če pa boste ponudili preveč očesnega kontakta, boste sogovornika spravili v zadrego. Vkolikor imate občasne težave z vzpostavljanjem prave mere očesnega kontakta, predhodno vadite nastopanje na intervjujih z vašim prijateljem.

10. Zgrešeno vzpostavljen komunikacijski slog:

Skoraj nemogoče je narediti dober vtis, če ne vzpostavite učinkovitega stika oz. sporazumevanja s spraševalcem. Ne boste se zmotili, če boste posnemali vašega spraševalca. Če je ta resen in posloven, ga ne poskušajte zbegati s šalami ali daljšimi zgodbami, ampak bodite kratki, jedrnati in poslovni. Če je spraševalec oseben, poskušajte razpravljati o njegovih/njenih interesih. Pogosto lahko tudi predmeti na njegovi/njeni pisalni mizi dajejo ideje za pogovor. V primerih, ko vam postavi direktno vprašanje, odgovorite direktno, če pa vprašanje ni dovolj jasno, ga vprašajte za dodatne informacije.

Tako, kot vam dober življenjepis prinese povabilo na intervju, vam dober nastop na razgovorih pomaga, da vas delodajalec resno obravnava kot možnega sodelavca podjetja. Izpopolnjujte vaše veščine nastopanja in ne ponavljajte napak, ki so jih drugi naredili pred vami.
24.03. 37. Business Meetups Nova Gorica
06.03. Roadshow Nova Gorica
09.12. 34. Business Meetups Nova Gorica
arhiv novic
novice kariernega centra
20.11. 13. Business Meetups Nova Gorica
16.06. 10. Business Meetups Nova Gorica,
11.06. Prva poletna šola za vse študente VIRS Primorske
arhiv novic
VIRS kot partner
SSN
Eurocampus
CUG