menu
poklici prihodnosti
Video vsebina kot odločilen element za uvrstitev v ožji izbor
Ste že pomislili, da bi svoj standarden življenjepis dopolnili z zanimivimi video vsebinami? Danes vam tehnologija omogoča, da se takorekoč brez stroškov posnamete in kreirate svoj življenjepis ali del le-tega in ga (če se na prosto delovno mesto prijavljate preko elektronske pošte) priložite svojemu standardnemu izdelku. Zagotovo boste izstopili iz množice!

Ko v standardnem življenjepisu že navedete vse zahteve, ki jih drugi pričakujejo od vas, opišete svoja znanja in delovne izkušnje, ali lahko storite za svoj uspeh še kaj več? Seveda lahko! Svojo kreativnost in iznajdljivost, ki ste jo opisali v življenjepisu, lahko tudi praktično ponazorite. Še več, to je lahko ključen del vašega življenjepisa, zaradi katerega boste izstopili iz povprečja – in medias res boste pokazali svoje mehke veščine, sodoben pristop do iskanja zaposlitve in razumevanja kulture. Vaš video posnetek je lahko tista ključna točka, na kateri se bo kadroviku zaustavil pogled. Njegovih 30 sekund, ki jih bo namenil vašemu življenjepisu, pa se bo raztegnilo v nekajminutno pozorno spremljanje vaše predstavitve v videu.

Kadroviki imajo zahtevno delo. Pregledati morajo na stotine prijav na delovno mesto in se odločiti, kateri izmed kandidatov bodo izbrani v ožji krog. Za še posebej zahtevno opravilo se to izkaže, če delovno mesto zahteva veliko t.i. mehkih veščin, ki jih je v napisanem življenjepisu težko razbrati. Velikokrat se zgodi, da odlično napisani življenjepisi predstavljajo osebo, ki teh veščin nima, ki ne zna napisati dobrega prodajnega pisma ali sestaviti pogodbe. Za vsako odprto delovno mesto bodo kadroviki izbrali deset najboljših kandidatov po lastni presoji. Katere bi na njihovem mestu izbrali vi?

Ste se že postavili v njihovo kožo? Verjetno bi izbrali tiste, ki so drugačni od večine, tiste, ki si upajo, ki imajo sposobnosti in katerih življenjepis bi na vas naredil vtis. Pri tem pa vam lahko pomaga video posnetek, priložen k življenjepisu. Tako se boste lažje "prodali". Video vam bo dal priložnost, da predstavite svoje potrebne mehke veščine: svojo komunikacijo, strast, ideje, samozavest in osebnost.

S tem pa ne mislimo na katerikoli video iz vaše preteklosti, pa tudi recitala vašega življenjepisa v celoti ne. Nikar na posnetku ne berite svojega natipkanega življenjepisa! Video posnetek je multimedijsko orodje, s katerim lahko s komunikacijo poveste svojo zgodbo in ne le ponavljate že napisanih fraz. Video mora biti vse tisto, kar se ne da spraviti na papir. Na videu si lahko dovolite, da predstavite svoje dosežke v obliki zgodbe. Pisna komunikacija bo pokrila le 6 odstotkov vašega celotnega vtisa, zato so vaše marketinške poteze in orodja (spremno pismo, življenjepis, zahvalno pismo itd.) kar malo okrnjene, da bi z njimi lahko vzpostavili kakršnokoli emocionalno povezavo z osebo, ki odloča o vaši zaposlitvi. Ko boste združili tradicionalne "papirje" z videom, pa boste predstavili vaš celosten pogled na vašo kandidaturo za delovno mesto. Na video glejte kot na pomemben element v paketu vaše predstavitve in sestavite strategijo, ki bo o vas čim bolj obširno povedala celotno zgodbo.

Izvleček najboljšega

Kot velja za vse marketinške materiale: kakovost mora presegati količino. Dandanes je dostop do opreme za pripravo video posnetka dosegljiv skoraj vsakemu. Vsa orodja, ki so na voljo, pa nam dajejo vtis, da lahko ta projekt izpeljemo sami. Kljub temu, da boste najbolj sproščeni in zbrani, če boste posnetke pripravljali sami, je na koncu pomembno, da (v primeru, da ne znate montirati) vaš posnetek združi kakšen znanec, ki bolj obvlada produkcijo. Priporočamo, da pripravite več ur materialov in najboljše združite v kratek posnetek, malo manj dobre posnetke pa izrežite. Kljub vsej tehnologiji pa ta, za zares odličen posnetek ni dovolj. Najpomembnejša je vsebina, zato preberite nekaj kratkih nasvetov.

5 smernic za pripravo video vsebin

1. Sestavite svojo osebno "blagovno znamko". Razmislite, kaj želite povedati in katere osebnostne karakteristike želite izpostaviti.

2. Razmišljajte strateško. Definirajte, kaj želite vključiti v vse vaše karierne pripomočke in se prepričajte, da imajo vsi materiali skupaj jasno, zaokroženo in zgovorno zgodbo o vas.

3. Pripravite se. Tako kot atleti na stotine ur vadijo tek, da so, ko gre zares, sto procentno pripravljeni, tudi vi pripravite svoj materiale. Ne stopite pred kamero, dokler ne boste zares prepričani in samozavestni, kaj želite povedati.

4. Pripravite kakovostne izdelke. Povežite se s kakšnim amaterskim producentom. Zagotovite si primerno audio opremo, preverite, da bo v prostoru dovolj svetlobe, in se pokažite v najboljši »luči«.

5. Pokažite svoj izdelek! Naložite ga na socialna omrežja in ga polinkajte z vašim življenjepisom na LinkedInu, vašem blogu ali zaposlitvenem portalu. Prav tako ga lahko priložite k vašemu elektronskemu podpisu.

Če želite svoj življenjepis izboljšati in se predstaviti v najboljši luči in ste v to pripravljeni investirati nekaj časa, potem bo vaš video posnetek kot nalašč za to. Mogoče bo ravno ta odločilen pri uvrstitvi v ožji krog.

Ekipa Mojedelo.com
24.03. 37. Business Meetups Nova Gorica
06.03. Roadshow Nova Gorica
09.12. 34. Business Meetups Nova Gorica
arhiv novic
novice kariernega centra
20.11. 13. Business Meetups Nova Gorica
16.06. 10. Business Meetups Nova Gorica,
11.06. Prva poletna šola za vse študente VIRS Primorske
arhiv novic
VIRS kot partner
SSN
Eurocampus
CUG